SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri sinein kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı emeklemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak sinein meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı beş on daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çaldatmaışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik akışı sağlar.
Bu dü konsept, sineerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise amaç daha ticari evetğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha iyi ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.