Kişinin yasevimliığı sosyete içinde değeri olan , kudret, tasarruf ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değfiilme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı örgülabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına müsait ) değfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değfiiltirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç taban öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler kucakin birdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değfiilebilir, ancak sürecin doğkakımı değfiilmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birkötü filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değfiilikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem evladı kucakin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere müsait olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yetişmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise tabiatıyla vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir cümle olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, izin, test payanları kabil mergup davranış değfiiliklikleridir.